امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

قانون های طراحی سایت که باید رعایت کنید

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ

logo

در بعضی از کارها ما باید همواره به قوانینی پایبند باشیم تا به صورت استاندارد بتونیم پروژه رو به اتمام برسونیم. در طراحی سایت باید همواره به اصل های توجه داشت تا وب سایت ساخته شده نیاز کاربران را پاسخگو و البته مورد توجه و ایجاد ارتباط شود. در مقالات قبلی در مورد تاثیر رنگ ها بر طراحی سایت صحبت کردیم و گفتیم این مورد می تواند شخصیت را به مخاطب القا کند. در این مقاله به قوانین جامع و همیشگی که میتواند به شما در ایجاد سایت و جذب کاربر کمک کند می پردازیم.

سادگی در خوانده شدن و پیمایش محتوای سایت

اولین چیزی که در هنگام طراحی بایستی مد نظر قرار داد ، سادگی در خوانده شدن محتوا است . زمانی که مطلبی را می نویسید در نظر بگیرید که بیشتر بازدید کنندگان وب سایت تمام مطالب را خط به خط نمی خوانند و حوصله مطالب بلند و مقالاتی با چند هزار کلمه را ندارند. در واقع آنها صفحات را مرور کرده تا به آنچه می خواهند برسند و خیلی سریع جواب سوال خود را پیدا کنند.

 رنگ ها و ظاهر فونت ها در طراحی سایت

برای خوانایی بیشتر برنامه ، از رنگ هایی با کنتراست بالا بین فونت صفحه و پس زمینه استفاده کنید. این مورد به غیر از موضوع تاثیر رنگ ها از لحاظ روانی است و بیشتر جنبه کاربری دارد. رنگ متن مشکی در پس زمینه سفید ممکن است خیلی ساده باشد اما کاملا خوانا است.
مواردی که می بایست در انتخاب رنگ متن در نظر گرفته شود

  • از پس زمینه های رنگی مثل زرد و بنفش استفاده نکنید چرا که این رنگ ها قابلیت خوانایی محتوا را خیلی دشوار می کنند
  • از تصاویر در پس زمینه محتوای وب سایت استفاده نکنید
  • از رنگ ها روشن بر روی پس زمینه های روشن در وبسایت استفاده نکنید


 سایت خود را واکنش گرا کنید

وب سایت شما از طرق مختلفی در دسترس آدم ها قرار میگیرد – از گوشی های هوشمند گرفته تا کامپیوتر های دسکتاپ و با سایزهای مختلف در صفحات مختلف. بنابراین، مهم است که وب سایت شما در هر سایزی درست نمایش داده شود. با استفاده از مدیا کوری میتوانید وب سایت خود را واکنش گرا و اصطلاح رسپانسیو کنید.

 قانون هیک و تمیزی در استاندارد های طراحی سایت

اگر صفحه سایت ما زیاد شلوغ و گیج کننده باشد نتیجتا بازدید کننده ی سایت مدت زمان زیادی برای یافتن مطالب خود از سایت صرف خواهد کرد و این امر اصلا خوشایند نیست. نحوه ی چیدمان منو ها ، زیر منوها ،تصاویر ، مطالب وعناوین باید به گونه ای باشد که مدت زمانی که یک بازدید کننده برای یافتن منو و مطالب مورد نظر در سایت برای یافتن مطالب می کند به حداقل برسد.

اصول اولیه برای طراحی سایت جذاب و سازگار با قوانین سئو

نسل جدید کاربران وب نسبت به نسل‌های گذشته، بیشتر جذب اطلاعات بصری می‌شوند. برای همین، صاحبان سایت‌ها تمایل دارند سایتی با گرافیک بالا داشته باشند. موتور های جستجو تقریبا هر ساله سیاست های جدیدی در الگوریتم های جستجوی خود پیاده می کنند. ولی بسیاری از این االگوریتم ها دارای یک روند ثابت و دارای حالت عمومی می باشند. اما در طراحی اینگونه از سایت‌ها، علاوه بر اینکه می‌بایست به قوانین سئو توجه نمود باید طوری طراحی شود که برای کاربر جذاب باشد.

راهنما و منوی کاربری در سایت باید قابل درک باشد

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که نتوانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید و در سایت حتی گم و گور شوید . صفحه ها باید هوشمندانه از بالا تا پایین طراحی شوند طوری که بازدیدکننده ها بتوانند به راحتی در بین بخش های مختلف سایت شما بگردند و به راحتی به دسته بندی ها و دیگر مقالات دسترسی داشت.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی