امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

رنگ ها شخصیت های بدون زبان

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۷ ب.ظ

 تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

رنگ ها و عکس ها در سایت های تجاری و شخصی مهم ترین عناصر هستند و از زبان شما با کاربران سختن می گویند. شخصیت شما گرم است یا ادمی آرام هستید. شرکت ها جسور و پیشرو است یا شرکتی که می توان به آن اعتماد کرد. توجه به اصل رنگ بندی صفحات و استفاده از رنگ های مکمل و ترکیبی مطلوبی است که کاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه، مطالب صفحات را مطالعه کنند. این که چه رنگ و چه ترکیب رنگ هایی مناسب وبسایت ها است، پرسش بسیار کلی است که متخصصان و طراحان وب، پاسخ جامع و کاملی برای آن پیدا نکرده اند. حتی، متخصصان طراحی وب بسیاری هستند که توجه کمی به موضوع روانشناسی رنگ در طراحی سایت، نشان داده اند.

رنگ های که حس گرم شادابی و راحتی را القا می کنند در سایت های که فکر میکنید نیاز یه این نوع ارتباط هست را بکار ببرید.این رنگ ها باعث می شوند فضا کوچکتر به نظر برسد زیرا تن رنگ های گرم باعث ایجاد حس راحتی در افراد می شود. رنگ های گرم باعث فعال شدن عکس العمل های مغز می شود و احساس هیجان ، عشق و در بعضی مواقع عصبانیت را القا میکند. اکثر در قسمت کالاهای ورزشی از این رنگ برای جنب و جوش کمک میگیرند.

برای تشخیص و استفاده حرفه ای از رنگ از سایت culer میتوان استفاده کرد. در سال های اخیر، شرکت ادوبی تلاش های زیادی برای ورود به تکنولوژی های مرتبط با وب کرده است. کولر را می توان یکی از بهترین ابزارهای انتخاب و مدیریت رنگ دانست. در کولر، می توانیم به سادگی و فقط با انتخاب یک رنگ از جدول رنگ ها، سایر رنگ های وب سایت را با رعایت استانداردها دریافت کنیم.نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که رنگ‌بندی سایت شما در همه وسایل لزوما خوش ترکیب خواهد ماند هرچند شما ممکن است با توجه به شناختی که از مخاطبین یا آمار آنها دارید، رعایت این مساله برایتان مهم نباشد.

رنگ ها در طراحی سایت چه می گویند ؟

توجه به کارکرد رنگ ها در طراحی صفحات وب از اهمیت مهمی برخوردار است. در ادامه این مطلب، فقط قصد یادآوری نوع روان شناسی هر رنگ درمخاطبان از دید روان شناسان داریم و فعلا در مورد این که چه نوع رنگی برای چه سایتی مناسب است، صحبت نمی کنیم.

  • زرد- سبز بیماری و اختلاف را القا می کند.
  • رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن انسان می‌گردد.
  • سبز تیره جاه طلبی، کامیابیرا القا می کند.رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است.
  • رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
  • آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.
  • طلایی: نشانگر گران بودن و ارزش و پرستیژ است.
  • نقره ای: سرما، علمی بودن در کنار منطق و اعتبار و پرستیژ است .
  • رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی و زلالی است.

نکته :

اگر قرار است تجارت شما در عرصه های جهانی نیز فعال باشد بنابراین با اقوام و مذهب و آداب و رسوم مختلفی سروکار دارید. بنابراین توجه به اصول جهانی روانشناسی رنگها و طراحی سایت متناسب با آن بسیار مهم خواهد بود. همچنین به سن و جنسیت مخاطبان سایت و فروشگاه اینترنتی خود باید توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از رنگ قرمز برای جوانان و رنگ صورتی برای خانم ها و همچنین رنگ ابی برای کاربران با سن بالاتر پیشنهاد می شود.

 Conclusion

در پایان باید یاداوری بشم که رنگ ها شخصیت شما هستند و شما را به جامعه کاربران معرفی میکنند . در استفاده از رنگ ها حسابی دقت و زمان بگذارید.سعی کنید حتی در مورد نوع مشتری که دارید اطلاعاتی را جمع آوری کنید و به طوری کلی طراحی سایت و چیدمان المان ها در کنار رنگ را از این طریق انتخاب کنید. موفق باشید :)

خوشحال می شوم نظرتون رو در این مورد با من در میون بگذارید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی