امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۶آذر



how-to-get-email-marketing-clicks-1024x494

یکی از کارآمدترین و کم‌خرج‌ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی است. تعداد کمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یک نکته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می‌دهد و آن تعداد ایمیل‌های دریافتی در میل باکس شماست که از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی که از خریدشان راضی‌اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل‌های ارسالی این کسب و کار مفید نبود که صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی‌کرد!
دلایلی هست که نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیل‌های فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانیم:
▪ چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال می‌رسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول کار باشید، پیام‌های فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیل‌ها مانند نمایندگان کسب و کارتان، برای شما کار می‌کنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا می‌نمایند.
▪ یکی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست که در یک زمان، فقط یک مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها کالاها و خدماتتان را به او عرضه کنید. در این حالت فقط یک شانس فروش‌ هست ولی ایمیل‌ها می‌توانند یک کسب و کار را به هزاران نفر معرفی کنند و این کار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد کارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.
▪ ایمیل‌های فروش مخاطبان حقیقی کسب و کارتان را به شما می‌شناسانند. در ابتدای کار گیرنده‌های ایمیل‌ها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخ‌ها می‌توانید دریابید که چه کسانی به کالاها و خدمات شما علاقه دارند و امکان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیل‌ها، حذف نمایید.
▪ دلیل چهارم مناسب بودن و کارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخ‌هاست. در عرض یک تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی
که می‌توانند مشتری باشند، به ایمیل کسب و کارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واکنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقه‌مند را به جرگه خریداران وارد کند. با توجه به تعداد پاسخ‌های دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، می‌توانید میزان کارایی آن را دریابید.
▪ دلیل پنجم تا اندازه‌ای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یک کاسب تازه کار باشید که صاحب کسب و کاری کوچک است، نمی‌توانید حتی ذره‌ای از پولتان را هدر دهید و روی کاری وقت و هزینه صرف کنید که بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بسته‌های ایمیل‌هایتان را کدگذاری کنید تا مشخص شود که تعداد پاسخ‌های دریافتی از کدامیک بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل می‌شوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.

از سوی دیگر این ایمیل‌ها در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر باز شده اند و در حقیقت نرخ کلیک‌خوری آنها از دیگر روزهای هفته بیشتر بوده.

البته این تحقیقات در کشور انگلستان صورت گرفته و مشخصا در ایران نمی‌توان به آنها بسنده کرد و لازم است که خود ما، برای کسب‌وکار خود این تست‌ها را انجام داده و نتایج بدست آمده را آنالیز کنیم.

جالب اینجاست که در این تحقیقات هم ایمیل‌های کسب‌وکارهای B2B شرکت داشته‌اند و هم B2C و نتایج برای هر دو دسته یکسان بوده است. برای مطالعه بیشتر در مورد ایمیل مارکتینگ مقاله ایمیل مارکتینگ چیست را  مطالعه کنید.


▪ مخارج و هزینه‌ها مبحثی است که همه کاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به کار انداختن پروسه‌های بازاریابی نیز هزینه‌هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش‌ها ارزان‌تر است. پاکت پستی الکترونیکی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عکس‌ها، مقالاتی که در روزنامه‌ها درباره خودتان و کسب و کارتان نوشته‌اید، اخبار موفقیت‌ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای که به منظور تشکر از خرید مستمر به مشتریان می‌دهید، کارت پستال‌های تبریک سال جدید یا مناسبت‌های دیگر و تصاویری زیبا که نام شرکت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می‌شود؛ از مطالبی هستند که می‌توانید در این پاکت جای دهید. در نظر هم داشته باشید که این بسته‌های ایمیلی می‌توانند به صندوق پستی الکترونیکی چند صد نفر داخل شوند.
▪ زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می‌کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌کند. وقتی که ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.
▪ دلیل آخر این که ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می‌شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.
دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار موثر خواهد بود.
امین آشنا
۰۶آذر



مشکلات اصلی بازاریابی اینترنتیدر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یک فعالیت اقتصادی آن‌لاین همیشه موانع و مشکلاتی است که سرعت پیشرفت کار را پایین می‌آورد. اسم این موانع را «مشکلات اصلی بازاریابی اینترنتی» می‌گذاریم.
● مشکل اول: مشکلات مربوط به یک سرمایه‌گذاری موفق
اولین مشکل در راه‌اندازی یک فعالیت اقتصادی آن‌لاین سودمند شناخت صحیح نوع فعالیت است. از میان میلیون‌ها فعالیت آن‌لاین اینترنتی کدام فعالیت است که ما می‌توانیم به با ضریب اطمینان بالا سرمایه‌گذاری کنیم و وقت و تلاش خود را صرف آن کنیم؟ کدام فعالیت آن‌لاین اینترنتی است که می‌تواند ما را موفق سازد؟ کدام فعالیت، قانونی و کدام یک غیرقانونی است؟ کدام یک کلاه‌برداری و کدام یک فعالیتی سالم است؟ تحقیق و پژوهش در مورد این موضوعات ممکن است مقداری از زمان و یا پول شما را بگیرد اما در نهایت بررسی و پرداخت هزینه در این مورد به نفع شما خواهد بود. انجام این فعالیت به ظاهر پرهزینه می‌تواند فرصت‌ها و فعالیت‌های بسیار جدید و مهمی را مقابل شما قرار دهد.
برای این کار، می‌توان فعالیت‌های مورد قبول مردم را بررسی کرد. با مراجعه به محکمه‌ها و نهادهای قانونی، قانونی بودن یک فعالیت اقتصادی را بررسی کنید. فرصت‌های مختلف را مشخص و کتاب‌های مربوط به آن‌ها را مطالعه کنید. با انجام این کارها تا حد زیادی می‌توان اطمینان حاصل کرد که این مشکل، اخلالی در کار ما پیش نخواهد آورد و ما را به زمین نخواهد کوبید.
● مشکل دوم: مشکلات مربوط به هزینه و سرمایه‌گذاری
دومین مشکل اصلی زمانی که ما یک فعالیت اقتصادی آن‌لاین را شروع می‌کنیم مشکلات مربوط به هزینه و سرمایه‌گذاری برای آن کار است. اگر ما دقت کافی را در این مورد نداشته باشیم این مشکل می‌تواند با در بر داشتن مخارج سنگین مانع مهمی در پیشرفت کار و گسترش آن باشد.
اولین موردی که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که سرمایه‌ ما نه تنها برای شروع کار باید کافی باشد بلکه باید پتانسیل لازم سرمایه‌گذاری را برای ادامه و گسترش کار در اختیار داشته باشیم.
بعد از آن ما باید یک برنامه جامع تجاری و همچنین بودجه کافی برای ادامه کار داشته باشیم. با این روش می‌توان به راه‌اندازی یک کسب و کار طولانی مدت و پرسود امیدوار بود. گذشته از این باید در نظر داشته باشیم که یک فعالیت اقتصادی آن‌لاین، فعالیتی نیست که سریع و بلافاصله به نتیجه و سوددهی برسد و به مدت زمان نسبتا زیادی برای رسیدن به سوددهی نیاز دارد.
برای دست‌یابی به موفقیت در یک کسب و کار تحت وب باید مدت زمان زیادی هزینه کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم. قبل از شروع به کار، مخارجی را که ممکن است در راه‌اندازی و گسترش یک فعالیت نیاز باشد، مشخص کنید.
شما باید چه میزان هزینه برای عضوگیری و استخدام انجام دهید؟ چقدر پول باید صرف مخارج مربوط به تکنیک‌های مختلف آگهی‌ و بازاریابی برای فعالیت خود کنید؟ از چه روش‌هایی برای فروش و بازاریابی برای فعالیت خود استفاده و چه‌قدر برای این کار هزینه خواهید کرد؟ یک صفحه در Excel تهیه و مخارج مربوط به کسب و کار خود را در آن مشخص کنید. با انجام این کارها مشکل مربوط به پول و هزینه در میانه‌ی راه شما را از فعالیت باز نخواهد داشت.
● مشکل سوم: مشکلات مربوط به زمان
راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی کار آسان و ساده‌ای نیست. این کار نیاز به کوشش فراوان، صرف انرژی زیاد و تلاش مستمر دارد تا بتوانید به نتیجه دل‌خواه خود دست یابید. هر چند شما زمان مورد نیاز برای دست‌یابی به نتیجه را مشخص نمایید ولی در زندگی انسان حادثه‌های غیر منتظره‌ای اتفاق می‌افتد که پیشرفت فعالیت شما را با مشکل مواجه می‌سازد و از حرکت به سمت جلو باز می‌دارد. شما باید برای این حوادث پیش‌بینی نشده را در مدیریت زمان خود برای این کار مد نظر قرار دهید.
شما باید مشخص کنید که هر روزه چه کارهایی باید انجام دهید تا کسب و کار شما در مسیر هموار حرکت نماید. حتا اگر کسب و کار شما یک فعالیت اقتصادی بسیار کوچک باشد شما باید مدیریت زمان را برای آن در نظر بگیرید. تهیه یک برنامه روزانه برای انجام کارهای مربوط به کسب و کار می‌تواند در این مورد به شما کمک زیادی بکند. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید برای خود تهیه کنید و اهدافی را که برای دست‌یابی به آن‌ها تلاش می‌کنید، مشخص نمایید.
این طرز تفکر که همه کارها را یک جا انجام دهید اصلا ایده درستی نیست. انجام این کار شما را فرسوده و خسته خواهد ساخت و توان شما را خواهد گرفت.
همانند مدیریت مالی و هزینه، زمان خود را نیز مدیریت کنید تا بتوانید زمان لازم را برای سایر مسایل زندگی خود اختصاص دهید. شما باید زمان لازم برای کار روزانه، خانواده، دوستان، فعالیت‌های ورزشی، تفریحات، استراحت و آرامش و ... را در این مدیریت زمانی در نظر بگیرید.
اگر فعالیت اقتصادی شما به صورت پاره وقت است به هیچ وجه برای تبدیل آن به یک فعالیت تمام وقت تلاش نکنید. شما اگر می‌خواهید سالم بمانید باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. با انجام این اقدامات مشکلات مربوط به زمان را نیز در کسب و کار خود حل کرده‌اید.
● مشکل چهارم: مشکلات مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی
بازاریابی اینترنتی نیاز به انجام حجم وسیعی از آگهی‌های تبلیغاتی دارد. اگر شما بخواهید که مشتریان کسب و کار شما را به راحتی در اینترنت پیدا کنند و محصول یا خدمات شما را خریداری کنند باید به روش‌های مختلفی نسبت به ارایه آگهی‌های تبلیغاتی اقدام کنید.
لازم است که متدهای مختلفی از روش‌های دادن آگهی را فهرست کنیم و بعد از آن مشخص کنیم که کدام یک برای کسب و کار ما بهترین است.
این کار چندان آسان نیست و می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. خوب است بدانید که راه‌های بسیار ارزان و یا حتا رایگانی برای تبلیغ محصول و یا خدمات وجود دارد و این راه‌ها را پیدا کنید، در این صورت می‌توانید به بقای کسب و کار خود امیدوار باشید.
نوشتن مقاله‌، ارسال خدمات خود به وب‌لاگ‌ها، لینک‌دادن صفحه وب و ... فعالیت‌های مربوط به تبلیغ محصول است که حتا یک سنت هم برای شما هزینه نخواهد داشت. اما این به تنهایی کافی نیست و ما باید از روش‌های تبلیغاتی گوناگون که نیاز به سرمایه‌گذاری نیز دارند استفاده کنیم به ویژه اگر ما سرمایه لازم برای هزینه در این مورد را داشته باشیم. شما می‌توانید با چاپ مقاله‌های خود در مجلات و روزنامه‌ها، همچنین در مجله‌های الکترونیکی بازاریابی مناسبی برای خدمات خود انجام دهید.
می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا سرانجام روشی را که نتیجه بخش است، پیدا کنید. با زیاد کردن روش‌های مورد استفاده شما به نتایج دل‌خواه در این زمینه خواهید رسید و بر این مشکل نیز به آسانی غلبه پیدا خواهید کرد.
● مشکل پنجم: مشکلات مربوط به مراجعه مردم و مشتریان به وب‌سایت شما
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که سبب می‌شود کسب و کار اینترنتی شما پا برجا باشد مساله مراجعه مشتریان به وب‌سایت شماست. اگر قصد دارید که کسب و کار اینترنتی شما سودآوری داشته باشد باید اقدامات لازم برای مراجعه تعداد زیادی از خریداریان اینترنتی به وب‌سایت خود را فراهم آورید.
مراجعه نکردن مشتریان به کسب و کار شما در اینترنت می‌تواند پی‌آمدهای سنگین و نگران‌کننده‌ای برای شما به بار داشته باشد؛ بنابراین باید نهایت تلاش خود را برای بازدید مشتریان از وب‌سایت‌تان به منظور خرید محصول یا خدمات خود به کار گیرید. اگر وب‌سایت و خدمات شما ویژه و خاص نباشد مطمئنا در بازار رقابت تجارت اینترنتی ناکام خواهید بود.
یکی از بهترین کارهایی که شما به این منظور می‌توانید انجام دهید این است که مقاله‌هایی در مورد خدمات خود نوشته و هم‌چنین لینک‌های وب‌سایت خود را در صنف‌های مربوط به کسب و کار خود ارایه دهید.
شما باید بازاریابی و ارایه مقالات خود را در سایت‌ها و خدماتی ارایه دهید که هزاران هزار بازدید کننده آن‌لاین دارد و این آگهی‌ها را به صورت گسترده در شبکه اینترنت پخش کنید.
حتا می‌توانید لینک‌ خود را به انجمن‌ها و سایت‌های مختلف بحث و مناظره‌ی اینترنتی ارسال کنید. همچنین در وب‌لاگ سایر اشخاص می‌توانید مطالبی مربوط به خدمات و محصول خود بنویسید.
لینک شما باید توسط موتورهای جست‌وجوی اینترنتی قابل دسترسی باشد تا افرادی که خدمات شما را جست‌وجو می‌کنند، بتوانند به راحتا به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توان یک برای تشویق کاربران به مراجعه به سایت، خبرنامه‌ای در وب‌سایت راه‌اندازی کرد. یا با همکاری سایر سایت‌ها، لینک‌های سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. در نهایت شما باید همیشه به دنبال راه‌های جدید برای افزایش مراجعه مشتریان به وب‌سایت خود باشید این امر درصد موفقیت فعالیت اقتصای شما را دو برابر خواهد کرد.
● مشکل ششم: تقویت ارتباط با مشتریان
زمانی که شما در یک شبکه بازاریابی بزرگ فعالیت می‌کنید، شاید اصلی‌ترین مشکل شما فراهم آوردن یک فضای ارتباطی مناسب باشد.
شما باید چشم‌انداز و دورنمای فعالیت خود را مشخص کرده و امکان انتقال آن را به مشتریان خود فراهم آورید. باید تلفن‌های تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید و تماس‌های مکرر مشتریان خود استقبال کنید و زمان کافی برای ارتباط با کاربران‌ خود در نظر بگیرید. در صورت نیاز می‌توانید از یک دست‌یار در این مورد کمک بگیرید.
مشتریان شما باید بدانند که شما ارزش زیادی برای آن‌ها قایل هستید. می‌توان با پخش کارت بازرگانی، جزوه‌ و حتا تهیه یک CD در مورد خدمات و محصول خود چشم‌انداز و دورنمای خدمات خود را به مشتریان ارایه داد.
می‌توان با کسانی که پیش‌تر در زمینه کاری شما فعالیت کرده‌اند و یا اطلاعاتی در این زمینه دارند برای توسعه و تبلیغ خدمات همکاری کرد.
اگر شما خدمات پشتیبانی مناسب برای محصول خود ارایه دهید و نتایج استفاده از آن را به صورت مناسب در اختیار کاربران قرار دهید، مشکلات مربوط به تقویت ارتباط با مشتریان را به سادگی حل خواهید کرد.
● مشکلات هفتم: مشکلات مربوط به فروش
آخرین مشکل در مورد راه‌اندازی یک کسب و کار آن‌لاین موفق مساله فروش است. بعضی مواقع ما همه کارها را درست انجام می‌دهیم ولی به آن میزان فروشی که مد نظرمان است، دست نمی‌یابیم.
چگونه می‌توان فعالیت‌های مربوط به تبلیغات و ارایه آگهی‌های تبلیغاتی و همچنین افزایش تعداد مراجعه مشتریان را به یک فروش مناسب سوق داد؟ چگونه می‌توانیم مشتریان خود را حفظ کنیم که در آینده برای خرید مجدد به وب‌سایت ما مراجعه کنند؟ و یا وب‌سایت و محصول ما را در برای دوستان و آشنایان خود تعریف و تبلیغ کنند؟
در بعضی از موارد این یک امر پیش‌بینی نشده است. اما کاری که شما یقینا باید انجام دهید این است که ارتباط تنگانگ خود را با مشتری حفظ کنید. این امر به جهش اقتصادی کسب و کار شما کمک شایانی می‌کند.
فهرستی از مشتریان خود تهیه کنید و در خبرنامه وب‌سایت خود قرار دهید. برای آن‌ها پیام‌های شخصی بفرستید و در مورد رضایت از محصول سوال و از پیشنهاد‌های آن‌ها استقبال کنید.
سعی نکنید فقط محصولی را که پشت تلفن از آن تعریف کرده‌اید، به آن‌ها بفروشید. به مشتریان خود نشان دهید که خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها در مورد محصول دل‌خواه‌شان برای شما اهمیت دارد و سعی کنید تا آن‌جایی که می‌توانید آن‌ها را از خود راضی نگه دارید.
به آن‌ها نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند پاسخ‌گوی نیازشان باشد و خواسته‌های آن‌ها را ارضا کند. مشتریان شما باید بفهمند که شما حاضرید در هر حال به آن‌ها کمک کنید و در کنارشان باشید. روابط خود را با آن‌ها صمیمانه‌تر کنید.
تا آن جایی که امکان دارد در کسب و کار خود از نظرات و وجود آن‌ها استفاده کنید. با برقراری یک ارتباط خوب با مشتریان می‌توانید به مشکلات مربوط به فروش نیز فایق آیید.
امین آشنا