امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۱شهریور

امروز استفاده از لوازم جانبی رونق زیادی پیدا کرده و هر روزه شاهد تولید وسایلی با ظاهری متفاوت‌تر، آراسته‌تر و با امکانات بیش‌تری هستیم. در این میان، وسایل شنیداری و به ویژه لوازم مربوط به پخش و گوش دادن به موسیقی گستردگی بسیار بیش‍تری پیدا کرده‌است. تنوع این محصولات هنگام خرید، گاهاً موجب سردرگمی خریداران شده، و آن‌ها را از خریدی شایسته جهت تأمین نیازشان دور می‌نماید.

بسیاری از ما در مکالمات روزانه، اسامی همچون هدست، هدفون، هندزفری، ایرفون و غیره را می‌شنویم بدون اینکه دقیقاً به تفاوت‌های آن‌ها واقف باشیم. در اینجا، فروشگاه اینترنتی هیروآی‌تی جهت آشنایی بیش‌تر و دقیق‌تر، موضوع را بسط داده و به تشریح تک‌تک آن‌ها می‌پردازد.

الف) هدفون

(Headphone)

هدفون از نظر نوع ارتباط بر دو نوع است:

1-هدفون بی‌سیم

(Wireless Headphone)

    که معمولاً بر مبنای امواج رادیویی، بلوتوث یا دیگر شیوه‌های ارتباط از راه دور ساخته می‌شوند.

2-هدفون باسیم

(Wired Headphone)

    که هر یک ممکن است نوع فیش رابطی که دارد، با انواع دیگر متفاوت باشد و هنگام خرید باید بسته به درگاه صوتی دستگاه مورد استفاده، نوع مناسب آن را انتخاب کرد نظیر فیش 5/2 میلیمیتری، فیش 5/3 میلیمیتری، فیش USB یا هرنوع سوکت دیگری که وسیله‌ی شما از آن پشتیبانی می‌کند.

هدفون به دلیل پشتیبانی از سیستم استریو، در کارهای مربوط به صدا و موسیقی، کاربرد زیادی دارد.

هدفون‌ها از نظر شکل گوشی‌هایشان، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-احاطه‌کننده گوش

(Circumambient)

 

     داخل گوشی این مدل‌ها معمولا به شکل دایره یا بیضی است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی گوش را در برمی‌گیرند. یعنی گوش، داخل محفظه بیضی‌شکل آن‌ها قرار گرفته و توسط لبه‌های آن احاطه می‌شود. این مدل‌ها اجازه وارد شدن صداهای اضافی محیط را به گوش نمی‌دهند یا مقدار ورود این صداها را بسیار کم می‌کنند.

2-روی گوشی

(Supra-aural)

 

     این مدل از هدفون‌ها که قدیمی‌ترند، دارای دو صفحه (pad) در محل قرار گرفتن روی گوش هستند و به دلیل اینکه به گوش‌ها می چسبند و آن‌ها را به سمت داخل می‌فشارند، زیاد مرسوم نیستند. البته نسبت به نوع قبل سبک‌تر می‌باشند ولی به طور کلی، استفاده از آن‌ها برای ساعت‌های طولانی، موجب درد گوش خواهدشد.

3-هدفون پشت‌باز یا پشت‌بسته

(Open or closed back Headphone)

 

    هر دو مدل قبلی، ممکن است پشت‌باز (open Back) یا پشت‌بسته (Closed Back) باشند. تفاوت این دو، در این است که هدفون‌های پشت باز، مقدار صدای بیشتری از محیط پیرامون به داخل خود وارد می‌کنند و در نتیجه دقت صدا را کم می‌نمایند. البته این کار حُسنی هم دارد و آن این است که کاربر، متوجه صداهای اطراف خود نیز می‌شود.

4-هدفون داخل گوشی

(Ear-fitting headphone یا Earphone)

 

    هدفون‎‌های کوچکی هستند که گوشی‌های آن‌ها به داخل لاله گوش فرو می‌رود و هیچ قسمتی برای قرارگیری بر روی سر ندارند. این گوشی‌های کوچک که تنها دو رشته سیم آنها را همراهی می‌کند، در هرجایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به علت کوچکی و انعطاف‌پذیری بالا، قابل حمل هستند و چون داخل گوش قرار می‌گیرند، با حرکت زیاد، از روی سر نمی‌افتند.

این نوع هدفون‌ها خود، در دو مدل یافت می‌شوند به شرح ذیل:

Earbuds

 

     این گوشی‌ها داخل محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرند و به علت قیمت پایین و قابلیت حمل آسان‌تر، در بین کاربران مجبوبیت بیشتری دارند. این مدل به دلیل اینکه در محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرد، به قسمتی از صدای محیط اجازه ورود می‌دهد.

In-ear headphone

 

     این مدل، مشابه نمونه قبلی بوده با این تفاوت که کاملاً در داخل محفظه داخلی گوش فرو می‌رود و مسیر ورود صدای محیط را کاملا می‌بندد و به دلیل اینکه در نزدیک‌ترین فاصله به پرده شنوایی گوش قرار می‌گیرد، بیش‌ترین خطر را در استفاده از صدای بلند دارد. از همین رو توصیه می‌شود در استفاده از تمامی انواع هدفون‌ها به ویژه مورد آخر، بیش‌ترین دقت را در تنظیم صدا داشته باشید.

ب) هدست

(Headset)

    هدست در واقع یک هدفون است که با یک میکروفون مجهز شده‌است. هدست‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برای نمونه، در مراکز مخابراتی یا شرکتهای خدماتی و اماکن دیگر که نیاز به پاسخ‌گویی سریع تلفن و کارکردن هم‌زمان با دست‌ها دارند، از آن‌ها استفاده می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است کاربران خانگی نیز از این وسیله برای چت صوتی با دوستانشان استفاده کنند. استفاده از هدست بجای هدفون، این امکان را به کاربر می‌دهد که به وسیله آن با طرف مقابل ارتباط برقرار کند.

 

 هدست‌ها در دو نوع کلی طبقه‌بندی می‌شوند.

1-تک‌گوشی

(Single phone)

 

    که گوشی آن فقط بر روی یک گوش قرار می‌گیرد و گوش دیگر آزاد است. این مدل در جاهایی استفاده می‌شود که نیاز به درگیر بودن همزمان دوگوش نیست و لازم است با گوش دیگر صدای محیط به طور کامل شنیده‌شود. مدل‌های تک‌گوشی با سیگنالهای آنالوگ کار می‌کنند، چون اساساً برای شنیدن موسیقی طراحی نشده‌اند.

2-دو گوشی

(Double phone)

 

    این مدل هر دو گوش را پوشش می‌دهد و به دلیل پشتیبانی از صدای استریو، برای گوش کردن به موسیقی و صداهای استریو هم مناسب می باشد ضمن اینکه کارایی نوع قبلی را نیز دارا است.

بعضی از مدل‌های هدست، میکروفون داخلی (Internal mic) هستند یعنی میکروفون در قسمت‌های بالایی بازوی دهنی قرار گرفته و این بازو وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد ولی مدل‌های دیگر، میکروفون خارجی (External mic) می‌باشند بدین معنا که میکروفون در سر بازوی دهنی قرار دارد.

 

مدل‌های جدیدتر این‌گونه هدست‌ها دارای نویزگیر (Noise-cancelling) می‌باشند که در آن‌ها میدان پذیرش صدا 360 درجه نیست و تنها نزدیک‌ترین صدا از روبروی میکروفون (صدای کاربر) را جمع‌آوری می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا صداهایی که از جهات دیگر به سمت میکروفون می‌آیند دریافت نشوند.

هدست‌ها از نظر محل قرارگیری روی سر، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-هدست روی سر

(over-the-head headset)

    این مدل هدست، توسط نگه‌دارنده‌های گوشی، بر روی سر قرار می‌گیرد و گوشی‌ها هم روی گوش‌ها را می‌پوشانند.

2-هدست پشت گردن

(backwear-headsets یاbehind-the-neck headset )

 

     در این مدل، نگه‌دارنده در پشت گردن قرار می‌گیرد تا گوشی‌های هدست به درستی بر روی گوش‌ها قرار گیرند. این مدل برای کسانی مناسب است که از وجود شیء خارجی بر روی موهای خود راضی نیستند یا به دلیل استفاده از نوعی کلاه خاص، امکان استفاده از مدل قبلی را ندارند.

3-هدست دور گوش

(over-the-ear headsets یاearloop headsets )

    این مدل هدست، همان‌طور که از نامش پیداست، توسط گیره‌هایی که به پشت گوش می‌افتند، روی گوش قرار می‌گیرد و علاوه بر سبکی و کم بودن وزن، از نظر ظاهری کم‌ترین فضا را روی سر اشغال می‌کند. همین ویژگی‌ها می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این مدل باشد.

ج) هندزفری یا هدست موبایل (Mobile Phone headset یا Handsfree)

 

    هندزفری‌ هم در اصل، جزو خانواده هدست‌ها می‌باشند و به این دلیل به هندزفری یا دست آزاد نام‌گذاری شده‌اند که علاوه بر کاربردشان در گوش دادن به موسیقی، توانایی پاسخ‌گویی تماس‍های تلفنی موبایل را نیز بدون استفاده از خود گوشی، فراهم می‌آورند و به ویژه در هنگام رانندگی، بسیار مفید می‌باشند. قسمت گوشیِ هندزفری، در داخل گوش قرار می‌گیرد.

هندزفری را می‌توان به دو نوع زیر تقسیم نمود:

1-هندزفری سیم‌دار

(Wired Handsfree)

    این نوع هندزفری همان‌طور که از نامشان پیداست، از طریق سیم به گوشی یا وسیله صوتی وصل می‌شوند. میکروفون آنها معمولا توسط گیره‌ای به لباس متصل می‌شود و این کار دو دلیل دارد. یکی اینکه مانع حرکتی برای کار ما ایجاد نکند (فضایی را اشغال نکند) و دوم اینکه بطور ثابت در نزدیک‌ترین فاصله با دهان باشد و از کشیده‌شدن بر روی لباس و ایجاد صدای خش‌خش ممانعت بعمل آید.

2-هندزفری بی‌سیم

(Wireless Handsfree)

    در این مدل، به جای سیم، ارتباط بین هندزفری و وسیله صوتی، از طریق امواجی مانند بلوتوث صورت می‌گیرد و استفاده از آن از نظر کاربری بسیار راحت‌تر از مدل قبلی می‌باشد.

انواع اتصال 

    همانطور که گفته شد هدست‌ها و هدفون‌ها وسایل جانبی به حساب می‌آیند و برای کارکردشان باید به وسیله دیگری متصل شوند. این اتصالها در هر نوعی که باشند (انواع ذکر شده در بالا)، شکل‌های مختلفی دارند و از اتصالات مختلفی نظیر فیش‌های 5/2 میلیمیتری، فیش‌های 5/3 میلیمیتری، USB ها استفاده می‌کنند.

البته نباید در این بین، از ارتباطات بی‌سیم غافل شد. امروزه مدل‌های متنوعی از هدفون‌های بی‌سیم وجود دارند که معمولاً بر پایه بلوتوث ساخته و عرضه می‌شوند. این مدل‌ها شاید برای آن دسته از افرادی که دستگاهشان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، انتخاب مناسب‌تری باشند.

لازم به یادآوری است که تمامی انواع هدفون و هدست‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد، هم به صورت بی‌سیم و هم به صورت سیم‌دار در بازار یافت می‌شوند.

امین آشنا
۱۱شهریور

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن‌ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. 

ما در این گزارش کاربردی‌ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می‌گذاریم. چشم اسفندیار مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند.

 آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها تحمیل می‌کند. برایتان چند مثال می‌آوریم: مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. 

این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. 

درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید. خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. 

یک لباسشویی ١٢ کیلوگرمی برای یک خانواده ٤ نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است. 

آپشن‌های گران قیمتی که به دردتان نمی‌خورد وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال ٣٦ برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. 

یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟ این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

 بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟ به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است.

خرید از بازار لوازم خانگی 

 قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریدارا

ن یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید. از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید! ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. 

نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند.


 این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید.

 اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد. برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می‌گیرد. 

این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

 پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد. یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟ یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند.

 بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد ٣٠ تا ٤٥‌درصد باز و بسته شدن در یخچال‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال - فریزرها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

 اجاق گاز ایرانی بخرید اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می‌کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از ٧٥٠‌هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک‌میلیون و ٢٠٠ تا یک‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان پول ندهید.

 این کارشناسان می‌گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان‌تر خریداری کنید. 

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند.

 حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. 

بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست‌وشو می‌شود. 

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. 

این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند. چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتیگراد است.

 این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند. یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند. قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید! 

کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از ٥٠٠‌هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند.

 براساس این فرمول برای خانه‌های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه‌های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی‌هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد. 

امین آشنا
۱۱شهریور

سامسونگ به‌عنوان بازیگری مهم در صنعت لوازم خانگی، به دنبال حضور جدی‌تر در بخش خانه‌های هوشمند است. شرکت‌هایی مانند سامسونگ به دلیل داشتن زیرساخت‌های ورود به چنین دنیایی کار ساده‌تری در پیش دارند. سامسونگ هرساله طیفی از لوازم خانگی را با خود به CES می‌آورد در همین راستا این غول کره‌ای یخچال فریزر هوشمند جدید خود را تحت عنوان نسخه‌ی ۲۰۱۸ « Family Hub Refrigerator» رونمایی کرده است. مدل امسال علاوه بر یکپارچگی عمیق‌تر با دستیار هوشمند سامسونگ موسوم به بیکسبی، به اسپیکرهای AKG نیز مجهز شده است.بر اساس یک اصل کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر خرج کنید، محصول بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این موضوع در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. اولین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد. 

گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون استفاده خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند شاید برای بسیار از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است ابتدا به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با علم به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خود انجام دهید. 

قبل از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز از فضای در دسترس خود در آشپزخانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر فضا برای قرار دادن یخچال فریزر خود در آشپزخانه در اختیار دارید. توجه داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. پس بهتر است قبل از خرید به نکات زیر در خصوص اندازه‌‌ی محصول توجه کنید.

ورودی یخچال

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از اطراف نیز محدود باشد، بهتر است عرض و ارتفاع و عمق این محدوده را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در اطراف برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.

فضای در دسترس برای باز شدن درب

این نکته زمانی اهمیت می‌یابد که یخچال شما در کنار دیوار قرار می‌گیرد. برای این‌که بتوانید درب یخچال را کاملا باز کنید باید توجه داشته باشید که جهت باز شدن آن به سمت دیوار نباشد.

 در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر گرفته شود؛ البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند؛ اما در سایر موارد باید به این نکته توجه کرد.

اندازه‌ی ورودی برای خرید یخچال

این‌که تمام سختی‌های خرید و حمل‌ونقل یخچال را تحمل کنید و در نهایت متوجه شوید که نمی‌توانید یخچال جدید خود را وارد آشپزخانه کنید بسیار ناخوشایند است. پس قبل از خرید، اگر آشپزخانه‌ی شما در دارد و به‌اصطلاح اوپن نیست، بهتر است چهارچوب آن را اندازه‌گیری کنید و ابعاد را به همراه داشته باشید تا در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

۲. عادات خرید و آشپزی خود را در نظر بگیرید

این مورد در انتخاب ظرفیت یخچال فریزر اهمیت بالایی دارد. اگر عادت به ذخیره‌ی مواد غذایی ندارید، یخچال بزرگ تنها جای بیشتری در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند و مصرف برق شما را بالا می‌برد. سبک زندگی شما در انتخاب یخچال مناسب می‌تواند بسیار نقش داشته باشد.

اگر هفته‌ای یک بار خرید می‌کنید، به یخچالی با ظرفیت بالا و اگر هر روز به خرید می‌روید یخچالی با ظرفیت کم نیاز دارید. اگر خیلی از نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، محل‌های قرارگیری بطری‌ها را بررسی کنید که از ظرفیت کافی برخوردار باشند. 

پس استفاده از فضای داخل یخچال و مدیریت و طبقه‌بندی آن نیز حائز اهمیت است. در قسمت فریزر باید دقت کنید این فضا به‌خوبی مدیریت شده باشد؛ چرا که ممکن است بخواهید یک پیتزای کامل را در آن قرار دهید. در این صورت ممکن است با وجود بزرگ بودن فریزر، طبقه‌بندی نادرست مانع کار شما بشود.

فضای داخلی

فضا داخلی یخچال‌ها را عموما با واحد فوت مکعب که برابر با ۲۸.۳ لیتر (۰.۰۲۸ متر مکعب) است، اندازه‌گیری می‌کنند. یخچال‌ها می‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مکعب فضا برای ذخیره‌ی مواد غذایی در اختیار کاربران قرار دهند. توجه داشته باشید که یخچال مناسب برای یک خانواده‌ی چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مکعب است.

 یخچال متوسط برای یک آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و یک یخچال متوسط از نوع مینی که معمولا فقط برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ تا ۷ فوت مکعب فضا دارد. لازم است بدانید عدد فوت مکعب دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست و معمولا به دلیل استفاده از موارد مختلف مانند طبقه‌ها و کشوها، فضای کمتری نسبت به عدد عنوان‌شده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت. 

این نوع مدل‌ها از این جهت مستقل هستند که از تمام جهات طراحی شکیل و زیبایی دارند و می‌توانند در هر مکانی جدا از اینکه در اطراف آن‌ها کابینتی باشد یا خیر به‌صورت مستقل قرار بگیرند. چنان‌چه بخواهید این مدل‌ها را در میان کابینت‌ها جاسازی کنید، به دلیل داشتن عمق زیاد معمولا حدود ۱۵ سانتی‌متر از جلوی یخچال خارج از دکور شما قرار خواهد گرفت که مطلوب خیلی از خانواده‌ها نیست.

مدل‌های یکپارچه با پیشخوان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمق آن‌ها بدون محاسبه‌ی درب محصول ۶۱ سانتی‌متر باشد. این اندازه، استاندارد عمق کابینت در دنیا است. بنابراین، یخچال به‌طور کامل توسط کابینت‌های اطراف آن پوشش داده می‌شود و تنها درهای آن بیرون خواهند ماند تا دکور شما یکپارچه‌تر به نظر بیاید.

در این نوع طراحی فریزر در بالا و یخچال پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید مدام خم شوید. این سبک از طراحی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته متداول‌ترین نمونه‌ی موجود در بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی یخچال دانست. شروع قیمت این مدل یخچال فریزرها معمولا از ۵۰۰ دلار است.

امین آشنا
۱۱شهریور
فرزاد هاتفی

 

تبلت‌ها را می‌توان گجت‌هایی مابین لپتاپ و گوشی دانست. در ابتدای ظهور تبلت، شک و گمان‌های بسیاری در ارتباط با ماهیت و کارکرد آن وجود داشت؛ اما امروزه تبلت‌ها جای خود را در بین کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز با نوآوری‌های شرکت‌های سازنده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید حاظر نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار خواهیم داشت. 

در این متن ما به بررسی چند نمونه از بهترین تبلت‌های بازار در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌پردازیم تا کمکی کرده باشیم به افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب تبلت شوند. اولین نکته در خرید تبلت، پاسخ به این پرسش است که از یک تبلت چه نیازی داریم؟ تبلت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متفاوتی طراحی شده‌اند.

 

یکی از تبلت‌های خوش‌قیمت هوآوی که امکانات قابل قبولی هم دارد، هوآوی مدیاپد تی 3 10 اینچی است. این تبلت با دارا بودن رزلوشن 800 × 1280 و تراکم پیکسلی 157 پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ صفحه نمایش چندان قوی نیست؛ اما همین مقدار هم برای دیدن فیلم و وب‌گردی کفایت می‌کند. 

مدیاپد T3 قابلیت مکالمه هم دارد و داری یک درگاه برای سیم‌کارت است. تراشه مورد استفاده در این تبلت از نوع Snapdragon 425 بوده و توان پردازش آن تا 1.4 گیگاهرتز هم می‌رسد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت تنها 2 گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی آن هم بیشتر از 16 گیگابایت نیست. البته این مقدار می‌تواند به کمک یک کارت حافظه جانبی، 64 گیگابایت افزایش پیدا کند. 

دوربین اصلی این تبلت 5 و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی است و متاسفانه روی آن خبری از فلش هم نیست. مدیاپد T3 با یک باتری 4800 میلی‌آمپری و اندروید 7.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بهترین فروشگاه تبلت

اسپایر سوییچ 10 یک تبلت هیبریدی است و مناسب افرادی است که گاهی به لپتاپ و گاهی به تبلت نیاز دارند. بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم است و وزن آن با کیبورد به 1170 گرم می‌رسد. تراشه مورد استفاده در سوییچ 10 از نوع Intel Atom است و توانایی پردازش تا 1.3 گیگاهرتز را دارد. فضای ذخیره‌سازی در این تبلت 32 گیگابایت است و 2 گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد که با کارت حافظه می‌توان آن را 64 گیگابایت دیگر افزایش داد. 

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت هم رزولوشن 768 × 1366 دارد و تراکم پیکسلی آن 155 پیکسل بر هر اینچ است که چندان عالی نیست. این تبلت فاقد دوربین اصلی است و تنها یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی دارد. 

سیستم عامل موجود روی Aspire Switch 10 ویندوز 8 است و یک باتری لیتیوم پلیمری 2 سلولی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد. هرچند این دستگاه دیگر کمی قدیمی شده است، اما با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن همچنان بالا است.

 

آی‌پد نمادین اَپل، محبوب‌ترین تبلت است و بی دلیل هم نیست: عملکرد بی‌نظیر، app store فوق‌العاده بزرگ و یک اکوسیستم خارق‌العاده که به بی‌نهایت برنامه، بازی، برنامه‌های موسیقی و فیلم دسترسی می‌دهد. پردازشگر آی‌پد پرو ۹.۷ انتخاب اول ماست و یکی از سریع‌ترین چیپ‌های موبایل در دسترس می‌باشد. 

بهترین مدل آی‌پد است و مدل بزرگتر و ۱۲ اینچی آن نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، آی‌پد قدیمی‌تر انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

اگر اندروید را ترجیح می‌دهید، گوگل پیکسل C برای شما ساخته شده است. اندازه آن ۸.۹ اینچ است و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارد و پرسرعت است. اکوسیستم رو به رشد گوگل با اعتماد به نفس پیش می‌رود و در حال رسیدن به اَپل است، گر چه هنوز برنامه‌های مخصوص تبلت آن، کسری دارد.

 این تبلت همچنین یک کیبورد مغناطیسی محکم دارد (که به صورت جدا فروخته می‌شود) که آنقدر خوب وصل می‌شود که حتی می‌توانید آن را سر و ته نگه دارید و قطع نشود.

امین آشنا
۱۱شهریور

برنامه بامیلو (Bamilo) این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند به راحتی با استفاده از گوشی خود به محصولات فروشگاه بامیلو دسترسی داشته باشند و نسبت به خرید آنلاین محصول دلخواه خود اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی برنامه بامیلو (Bamilo) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن بامیلو (Bamilo)

بامیلو (Bamilo) یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی ایران به شمار می‌رود که از تنوع بالای محصولات در زمینه های مختلفی اعم از مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره برخوردار است. فروشگاه اینترنتی بامیلو شامل یک اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی با همین نام نیز می‌شود. کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن بامیلو (Bamilo) بر روی گوشی خود در هر زمان و به راحتی به لیست محصولات و کالاهای این فروشگاه اینترنتی معتبر دسترسی داشته باشند و محصول دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

اپلیکیشن Bamilo (بامیلو) برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و تجربه خرید آسان و مطمئن را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن (Bamilo) بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.


معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامهدانلود اپلیکیشن خرید تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

برنامه بامیلو (Bamilo)

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، برنامه بامیلو شامل محصولات متنوعی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خودرو و بسیاری دیگر اشاره کرد. با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه قادر به مشاهده دسته بندی‌ محصولات این برنامه خواهید بود. شما می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را بر اساس محبوبیت، قیمت و برند تغییر دهید. همچنین امکان فیلتر کردن نتایج هم در اختیار کاربر قرار داده شده است.

برنامه بامیلو (Bamilo)

اگر به دنبال کالای خاصی هستید، می‌توانید با لمس آیکون به شکل ذره بین به جستجوی محصول مورد نظر خود بپردازید.

با انتخاب هر یک از محصولات موجود در برنامه بامیلو (Bamilo) به تصاویر، مشخصات کالا و فروشنده و توضیحات محصول دسترسی خواهید داشت. بنابراین کاربران می‌توانند پس از بررسی مشخصات محصول مورد نظر خود، نسبت به سفارش و خرید آن اقدام نمایند. برنامه بامیلو امکان امتیاز دهی به محصول را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است.

کاربران می‌توانند با لمس آیکون به شکل قلب محصول مورد نظر خود را جهت دسترسی سریع و آسان به لیست علاقه‌مندی‌ها بیفزایند. از سوی دیگر اشتراک گذاری مشخصات محصول از طریق سایر اپلیکیشن ها نیز امکان پذیر است.

به منظور سفارش و خرید محصول در برنامه بامیلو (Bamilo) نیازمند ایجاد حساب کاربری خواهید بود. با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت چپ صفحه می‌توانید نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اقدام نمایید.

برنامه بامیلو (Bamilo)

کاربران می‌توانند با خرید از فروشگاه بامیلو از خدماتی نظیر تضمین اصل بودن کالا و ضمانت بازگشت رایگان کالا تا 100 روز بهره مند شوند. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه بامیلو (Bamilo) می‌توان به امکان پرداخت اینترنتی و نقدی هزینه سفارش اشاره کرد. کاربران می‌توانند هزینه سفارش خود را هنگام دریافت کالا به صورت نقدی و یا توسط کارت بانکی پرداخت نمایند.


همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه بامیلو (Bamilo) پرداختیم. با استفاده از آیکون دانلود ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

نقاط قوت:

  • ارائه محصولات متنوع
  • دسته بندی محصولات
  • امکان پرداخت آنلاین و نقدی هزینه سفارش
  • قابلیت جستجو
  • امکان فیلتر کردن نتایج جستجو
  • امکان افزودن کالا به لیست علاقه‌مندی‌ها
  • امکان به اشتراک گذاری محصولات

نقاط ضعف:

  • این برنامه تقریبا نقطه ضعفی ندارد
امین آشنا
۱۱شهریور

خرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد. راهنمای خرید لوازم التحریر اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند. در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند.

1- نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید... 2- موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود.

برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند. اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است.

بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند. از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است.

اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند. در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.

راهنمای خرید لوازم التحریر

لوازم التحریر دانش آموزان ویژگی‌های یک خودکار خوب خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می ‌شود. از ویژگی‌ های یک خودکار خوب برای نوشتن ‌های درازمدت می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خودکارهای با سطح مقطع سه‌ گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره ‌ای بهترند.

• خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی ‌شوند.

• افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می ‌دهند، معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد می ‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.

• یکی دیگر از ویژگی ‌های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان ‌نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می ‌شود. البته بچه های دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارند و بیشتر از مداد استفاده می کنند. می افتی تو حوض نقاشی مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگی شان، از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند.

مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید.

ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است.

انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک اند. بهتر است از انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید.

از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید. لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر,لوازم التحریر دانش آموزان مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان هستند.

بهتر است برای بچه ها مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید. مدادتراش رومیزی هم از این لحاظ که قابل حمل نیست و بچه را در تراشیدن مداوم مدادهایش محدود می کند گزینه خوبی است. در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود.

در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند. دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند.

دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند. بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا بعد برای پرهیز از اشتباه فرزندتان در تشخیص دفترهایش، برای هر درس دفتری با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهید.

امین آشنا