امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۰ ب.ظ

نویسنده : رامین جابری - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

هر فردی از نرخ پرش (یا همان Bounce Rate) تصور خاصی دارد که شاید درست یا نادرست باشد. در این مطلب قصد داریم بیشتر روی تعریف این کمیت مهم تمرکز کنیم و سناریوهای بوجود آمدنش را توضیح دهیم.

نرخ پرش چیست؟

به درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت گفته می‌شود که بدون بازدید از صفحه دیگری، آن را ترک می‌کنند. این کمیت بوجود آمده تا به شما در تشخیص مناسب بودن مخاطب هدفی که وارد وب‌سایت کرده‌اید و همچنین انتظارات آنها از شما، کمک کند. در حقیقت وقتی نرخ پرش صفحه فرود کمپین تبلیغاتی شما بالا است، به احتمال زیاد در آن صفحه انتظار مخاطبتان را برآورده نکرده‌اید و محتوای نامناسبی مورد استفاده قرار گرفته است.

فرق نرخ پرش با نرخ خروج در چیست؟

هر صفحه از یک وب‌سایت، نرخ خروج مختص به خود را دارد و این کمیت، وقتی مطرح می‌گردد که کاربر بیش از یک صفحه را بازدید کرده و ناگهان تصمیم به خروج از وب‌سایت گرفته باشد. نرخ پرش هنگامی ثبت می‌شود که فردی وارد یک صفحه فرود یا صفحه وب‌سایتی شود و بدون رفتن به صفحه دیگری، از آن صفحه خارج گردد.

سناریوهای نرخ پرش چگونه تعریف می‌گردند؟

نرخ پرش، وقتی ثبت می‌‌گردد که یکی از ۴ عمل زیر توسط بازدید کننده صورت بگیرد و این یعنی که انتظار آنها از صفحه فرود یا وب‌سایت شما برآورده نشده است:

۱) کلیک بر دکمه برگشت مرورگر وب (بیشتر این عمل رخ می‌دهد)

۲) بستن مرورگر (شامل بستن تب یا صفحه خود مرورگر)

۳) وارد کردن یک URL متفاوت و ورود به وب‌سایتی دیگر

۴) اتفاقی در آن صفحه توسط مخاطب رخ ندهد (وب‌سایت ۳۰ دقیقه به حال خود رها گردد)

 

چه نرخ پرشی مناسب است؟

بر اساس آنچه گوگل در گذشته منتشر کرده است، میانگین نرخ پرش میان ۴۱٪ تا ۵۵٪ است. ولی در حقیقت یک نرخ پرش به موارد زیر بستگی دارد:

– صنعت

– اعتبار یک برند

– نوع وب‌سایت

– نوع صفحه وب

– جایی که صفحه در وب‌سایت واقع شده است

– مشتری در کدام مرحله چرخه زندگی خود قرار دارد

– قصد کاربر

– و فاکتورهای پنهانی که روی این مورد تاثیر می‌گذارند

*یک نکته اضافی در مورد نرخ پرش

گوگل آنالیتیکس برای نرخ پرش وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، معیارهایی استخراج کرده است که عبارتند از:

  • وب‌سایت‌های محتوا: ۴۰٪ الی ۶۰٪
  • وب‌سایت‌هایی که قصد دارند موقعیت فروش بالقوه خود را افزایش دهند (Lead Generation): برابر با ۳۰٪ الی ۵۰٪
  • وبلاگ‌ها: ۷۰٪ الی ۹۸٪
  • وب‌سایت‌های خرده‌فروش: ۲۰٪ الی ۴۰٪
  • سایت‌های سرویس‌دهی: ۱۰٪ الی ۳۰٪
  • صفحات فرود: ۷۰٪ الی ۹۰٪

در مطلب بعدی که درباره نرخ پرش است و چهارشنبه هفته آینده منتشر خواهد شد، روی موقعیتی تمرکز می‌کنیم که نرخ پرش بالا برای ما قابل قبول است.

 

*تمام مورادی که در این مطلب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و عنوان شده، بر اساس عملکرد Google Analytics است.


 منبع : بلاگ‌اد مقاله نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
امین آشنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی