امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

تبلیغات کلیکی cpc چیست ؟

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۱۷ ب.ظ

cpc advertising

تبلیغات کلیکی چیست؟

اصولاً موتورهای جستجو گزینه ای برای ارائهء به وب سایت ها جهت بازاریابی اینترنتی و تبلیغات به نام "تبلیغات کلیکی" دارند. بسیاری از موتورهای جستجوی بزرگ این نوع خدمات را ارائه می کنند. تبلیغ کنندگان، تبلیغات کوچک خود را در صفحهء نتایج موتورهای جستجو بر اساس عبارات و کلمات کلیدی خاص قرار می دهند. تبلیغات کلیکی یا( PPC )(payperclick) در مواردی تبلیغات جستجویی یا بازاریابی جستجویی نامیده می شود. PPC یک مدل تبلیغات اینترنتی می باشد که بوسیله موتورهای جستجو و برخی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ها و کسب و کارهای گوناگون می توانند تبلیغ خود را در گوشه ای از سایت ناشر قرار دهند و زمانیکه یک مشتری عبارت خاصی را در اینترنت جستجو می کند سایت های ناشر این وب سایت ها را در معرض دید شخص قرار می دهند. هر کلیک بر روی تبلیغ و لینک سایت به نمایش در آمده  هزینه ای را برای سایت تبلیغ دهنده دربر خواهد داشت. اگر چه شما بابت قرار گرفتن این تبلیغات هزینه ای پرداخت نمی کنید، اما موتورهای جستجو به عنوان هزینه تبلیغات وب سایت به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات شما مبلغ دریافت می نماید. به همین دلیل نام این خدمات"تبلیغات کلیکی" گفته می شود. توجه داشته باشید که این روش با روشهای رایگان دیگر مانند بهینه سازی موتورهای جستجو که برگرفته از دیگر متد های تبلیغات است، متفاوت می باشد.

حال این روش تبلیغات کلیکی چگونه عمل می کند؛ آن هنگامی که شخصی در موتور جستجو سوالی می پرسد، مانند " چگونه.......کار می کند؟" و یا " چگونه می توانم....... را انجام دهم؟" سپس اگر کلمه مورد نظر در سوالات مطرح شده، مشابه کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی موجود در وب سایت شما بود، تبلیغات شما نمایان خواهد شد. درخواست تبلیغات خود را برای رسیدگی باید عنوان نموده تا اعمال شود و پس از آن هزینه تبلیغات شما به ازای هر کلیک توسط موتورهای جستجو برای شما ارسال خواهد شد.

معرفی سایت های کلیکی

سایت کلیکی که اسمش در واقع سایت تبلیغات کلیکی هستند سایتی برای چند هدف مختلف هست و اساس این سایت گذاشتن تبلیغ دیگر سایت ها و جذب بازدید کننده برای اسپانسرها است,مثال شما یک سایت فروشگاهی دارید و می خواهید تبلیغات کنید با قیمت مناسب و بازدید کننده جذب کنید به تعداد بالا ,خب سایت کلیکی یکی از سریع ترین راههای جذب بازدید کننده هست و شما میرید در یک سایت کلیکی ایرانی بازدید کننده می خرید مثال 100,000 بازدید و اون سایت کلیکی آدرس سایت شما رو با یک توضیح در مورد سایت شما برای کاربرهاش نمایش میده و به کاربرها درصدی از پولی که از شما گرفته رو میده تا روی تبلیغات سایت شما کلیک کنندو از سایت شما بازدید کنند.

اما شما از سایت های کلیکی هم می تونید برای تبلیغ سایت و هم جذب بازدید کننده بیشتر و یا افزایش پیج رنک و رتبه الکسای سایت استفاده کنید که تازگی در سایتهای ایرانی روش های افزایش پیج رنک راه اندازی شده که مثال : عبارت مورد نظر شما رو در گوگل سرچ می کنند و به سایت شما می آیند از طریق گوگل واین طوری هم ورودی گوگل شما زیاد میشه و هم سایتتون برای گوگل مهم میشه که وبمستر ها می دونند این کار چه تاثیری داره.

اگر تبلیغات وب سایت شما توجه افراد را جلب نکرد و هیچ کسی بر روی آن کلیک ننمود، در این صورت هیچ پولی پرداخت نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید اگر بر روی آگهی شما کلیک شود، اما مطالب مورد توجه خوانندگان قرار نگیرد، در این صورت نیز باید هزینه های آن را به ازای هر کلیک به موتور جستجو پرداخت نمایید. بنابراین بسیار مهم است که از ارتباط بسیار خاص کلمات کلیدی استفاده شده در این تبلیغات با اهداف مخاطبان خود مطمئن شوید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۳
امین آشنا

cpc

ppc

تبلیغات کلیکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی