امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در کمپین تبلیغاتی

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ق.ظ

KPI-cycle

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در کمپین تبلیغاتی

یک کمپین تبلیغاتی که بر اساس تعداد کلیک بابت آن پول پرداخت می کنید نباید بدون تعیین و تعریف شاخص های کلیدی میزان کارآمدی شروع شود. این شاخص ها یک نقشه راه برای مدیر کمپین تبلیغاتی شما خواهد بود و وی را راهنمایی می کند تا گزارشات کمپین را بررسی کند و بهینه سازی های لازم را انجام دهد. یک گزارش خوب گزارشی ست که در ابتدای آن اهداف و شاخص های کلیدی را بازگو کند و در هر بازه ی زمانی KPI*ها را مقایسه کند و روند پیشرفت را نشان دهد.

 

نمایش و کلیک در تبلیغات اینترنتی

نمایش و کلیک دو واحد اندازه گیری اساسی در تبلیغات اینترنتی است. حتی اگر هدف کمپین شما آوردن ترافیک بیشتر به سایتتان نباشد، شما به عنوان آگهی دهنده، باید بر اساس تعداد کلیک کمپین تان را شارژ کنید، بنابراین این اطلاعات باید در گزارشات شما وجود داشته باشد.

واحدهای اندازی گیری دیگری که نسبت به نمایش و کلیک از اهمیت کمتری برخوردارند عبارتند از: CTR نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش. خیلی از آگهی دهندگان تمرکزی روی این شاخص ندارند، چرا که یک کلیک همیشه تبدیل به فروش نمی شود. اما بر طبق گفته گوگل، CTR در شرایط مساوی مهمترین عامل در بررسی موفقیت یک کمپین خواهد بود. اعداد پایین تر در CTR یعنی هزینه ی بالاتر برای هر کلیک (البته در تبلیغاتی که بر اساس تعداد نمایش یا به صورت بازه زمانی محاسبه می شوند)، بنابراین CTR فاکتور مهمی ست که باید در گزارشات کمپین های شما وجود داشته باشد.


نرخ تبدیل در کمپین تبلیغات اینترنتی

به ندرت پیش می آید که آگهی دهندگان فقط به دنبال ترافیک بیشتر روی سایتشان باشند، اکثر آنها به دنبال انجام شدن یک فعالیت خاص روی وبسایت شان هستند، این فعالیت می تواند خرید، عضویت در خبرنامه، پر کردن یک فرم استخدام، یا حتی دیدن یک صفحه ی خاص، که مد نظر مدیر وبسایت است باشد.

همانطوری که مشخص است مسلما نرخ تبدیل مهمترین فاکتور اندازه گیری در گزارشات کمپین های CPC (هزینه بر اساس تعداد کلیک) است. این داده ها باید برای انواع مختلف تبدیل که در کمپین های مختلف ممکن است وجود داشته باشد نمایش داده شود.  در واقع شما باید محاسبه کنید هر از واحد فروش شما که بواسطه ی کمپین مورد نظر اتفاق افتاده چقدر برای شما هزینه داشته است.

 

*KPI: Key Performance Indicators


منبع : مقاله بلاگ‌اد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی