امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

online marketing

امروز دیگر کسب موفقیت فقط با اجرای روش های ساده قدیمی و چند عدد بنر در سطح شهر خلاصه نمی شود. دنیای به سوی اینترنت و محیط دیجیتال پیش رفته است و هرکسی در این محیط مجازی نباشد بازی را باخته است.تصویر اشتباهی که در ذهن عموم از دنیای اینترنت  شکل گرفته است این است که دنیای اینترنت را کاملاً متفاوت با دنیای واقعی در نظر می‌گیرند و همین نگاه  به دنیای فروش و بازاریابی نیز منتقل شده است و دنیای فروش از طریق اینترنت را نیز کاملاً متفاوت از دنیای سنتی فروش قلمداد می‌کننددر تبلیغات اینترنتی از روشهای متنوع ی برای هدفگیری مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات بصورت ایستا یا پویا استفاده میشود. در این مقاله به برخی راهکاری بازاریابی اینترنتی و وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت.


 بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) مثل فیسبوک و گوگل پلاس می باشد. روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می شود.در این روند، شما با به دست آوردن ترافیک بیشتر برای وب سایتتان میتوانید فروش بیشتری داشته و پرداخت های بیشتری بدست آورید. ارتباط با مردم  برای شما و کسب و کارتان  بسیار مهم است. بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد. مهمترین نکته در بازاریابی زنجیره ای این است که بر خلاف دیگر روشهای بازاریابی الکترونیک، شما فقط زمانی پول پرداخت می کنید که به نتیجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازدید کننده می باشد) دست پیدا کنید

پست الکترونیکی

استفاده از پست الکترونیکی، یکی از موثرترین روشهای بازاریابی الکترونیک می باشد. این روش بسیار مقرون به صرفه، انعطاف پذیر، هدفمند و کاملا قابل بررسی و پیگیری بوده و مهمتر اینکه در صورت اجرای صحیح بسیار منفعت آور می باشد. این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید میباشاگر نام شما برای گیرنده های ایمیل آشنا باشد احتمالا آن را باز می کنند. بهتر است خودتان را از طریق شبکه های اجتماعی به همه معرفی کنید مثل توییتر، لینکدین، فیسبوک و یا هر شبکه ی اجتماعی دیگری که در آن فعالیت دارید.


ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید.ویدئوهای شرکت هایGopro,redBull,Chipotle,Samsung,Dove از نظر میزان بازدیدکننده دوباره در صدر قرارداشتند.شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یوتیوب و آپارات، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتی که از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدئوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد. شرکت های هم تراز با آنها نیز، فقط تماشاچی بودند. همچنین ویدئوهای جدیدی مانند موزیک ویدئوی شکیرا که با همکاری شرکت Activia و در حمایت از برنامه جهانی غذا و برنامه بهبود تغذیه در مدارس تهیه شده و ویدئوهایی که برای فعالیت های خیریه شرکت Ups تهیه شده اند.


بازاریابی اینترنتی در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی کاربران را به سوی خود جذب کرده اند. یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی موتور های جستجو (Search Engine Marketing) می باشند. بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وبسایت و استفاده از تکنیک های سئو، وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتری نسبت به سایر وب سایت ها قرار می گیرد در صورت بهره گیری مناسب از امکانات گسترده این روش بازاریابی الکترونیکی، شما قدمی بزرگ رو به جلو برداشته اید.شما از زمان خرده فروشی های آنلاین با این اصطلاح آشنا هستید اما داشتن نگرش omnichannel همان اندازه که در طراحی وب اهمیت دارد در بازاریابی نیز از اهمیت برخوردار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی