امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب
امیر تکنولوژی

مجله تکنولوژی وب

ما به روز ترین مطالب را در زمینه طراحی سایت و ساخت سایت قرار می دهیم :)

پیوندها

نکات قبل و بعد از پلن طراحی سایت

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ق.ظ

به طور کلی به برنامه ریزی و زمانبدی برای راه اندازی و ایجاد یک سایت در فضای وب که دارای چارچوب مشخص و ساختار مناسب باشد طراحی سایت گفته می شود. این مجموعه برنامه ریزی و زمانبندی بر روی تمامی المان های که قرار هست در یک فضا و صفحه قرار بگیرد شامل فایل صوتی تصویری و عکس و هر گونه شی دیگر باید به گونه ی باشد که با صرف زمان و هزینه مناسب و بهینه بازخورد قابل توجه را به همراه داشته باشد.

شکلک های بی مورد را حذف کنید !

استفاده بی مورد از برخی عناصر مثله اسکرول های بی هدف و تصاویر gif و انیمیشن ها و صداها یا تصاویر با پخش خودکار تمرکز را از کاربر میگیرد و همچنین از سوی باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه بارگذاری با سرعت پایین تر می شود.
طراحی ساده سایت به این معنا می باشد که شما باید در ظاهر صفحه تان از قرار دادن هر گونه جلوه ی بصری غیر ضروری خودداری کنید. با رعایت این کار می توانید مسیر یابی ها و ویژگی های اصلی وب سایتتان را بهتر نمایان کنید. عدم رعایت سادگی بعد از طراحی وب سایت موجب نگاه نکردن کاربران به به اطلاعات مفید شما خواهد بود. پس در رعایت این نکته نیز دقت کافی را انجام دهید.انیمیشن ها برای موبایل خیلی منحرف تر و تجربه بدتری را به همراه دارند. به نظر شما چطور میشه یک مقاله رو با دقت مطالعه کرد در حالی که چیزهای در حال پرواز در صفحه هستند ! از طرف دیگر همینطور که گفتیم با توجه به سرعت اینترنت در کشور و زیرساخت های موجود ممکن است فردی با یک اتصال کم سرعت به صفحه وب سایت مد نظر رجوع کند و دوست ندارد وقت و هزینه خود را صرف چیزهای بی مورد کند.
تجربه کاربری نشان داده است بسیاری از کاربران یک سایت وقتی تعداد زیاد تبلیغات یا وجود بنرهای در جای غیر معمول باعث ترک صفحه و از دست دادن کاربر می شود و نرخ پرش یا bounce rate  را افزایش می دهد.
یکی دیگر از موارد آزار و اذیت در بعد از طراحی سایت پنجره های پاپ آپ هستند !
هیچ کس دوست ندارد از یک سایت به سایتی دیگر بپرد بدون اینکه از اون اجازه بگیرند . این کار را معمولا صاحبان وب سایت برای منافع خود انجام می دهند.از کارهای جالب و آماتور دیگر که بعد از طراحی سایت انجام می شود گذاشتن یک پس زمینه به صورت دلخواه توسط مدیر سایت است و اصلا به تجربه کاربری و خوانا بودن متن در پس زمینه توجه نمی کنند. به نظر شما ایا سایت های حرفه ای دنیای اینترنت مانند yahoo , google, msn, amazon از این کارها می کنند ؟


 از نکات کلیدی بعد از طراحی سایت ، ایجاد یک نوار ابزار یا نویگیشن بار در جای مناسب برای به وجود آوردن مسیر یابی در سایتتان می باشد. شما دوست ندارید کاربران در سایت گمراه و گم شوند بنابراین مکان این نوار ابزار نیز مهم است ، باید در جایی قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی آن را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند. با توجه به این که در اکثر وب سایت ها این نوار ابزار در بالا قرار دارد (البته در برخی شما آن را در قابل ساید بار و در کنار سمت راست یا چپ مشاهده می کنید) ، اگر شما نیز نوار ابزار وب سایتتان را در بالای صفحه قرار دهید ، کاربران با سایت شما راحت تر خواهند بود و احساس می کنند با آن آشنایی دارد.

نتیجه گیری

در نهایت با رعایت نکات بالا و توجه به اینکه از هر روشی که برای ساخت سایت انجام می گردد وب سایت می بایست پس از راه اندازی امن سازی گردد تا هکرها و خرابکاران با استفاده از حفره های امنیتی موجود در سایت نتوانند وب سایت را دچار مشکل نمایند و سو استفاده نکنند میتوانید سایتی را تا حدود استاندارد پیش ببرید و خاطرتان جمع باشد که کاربران از شما راضی هستند.

اگر موردی دیگر از نظر شما تاثیر گذار است آن را با ما در میان بگذارید :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی